2022. augusztus 23., kedd

Alan üzenete a földi embereknek - Egy jóságos földönkívüli útmutatásai

Cím: Alan's Message to Men of Earth

Kiadási év: 1954

Ez a rövid kiadvány az Alan-nak hívott (valójában ez nem az igazi neve, hanem egy álnév) földönkívüli üzenetét és meglátásait mutatja be, aki Daniel Fry kontaktával vette fel a kapcsolatot.  Ez a füzet teljes fordítása.


1954. április 28-án Alan harmadszor és talán utoljára lépett velem közvetlen kapcsolatba. Ebben a kapcsolatfelvételben olyan sürgető érzés volt jelen, ami a korábbi találkozásaink során nem volt jelen. Ez volt az első alkalom, amikor világossá vált számomra, hogy személyes kötelességem és felelősségem van abban az erőfeszítésben, amelyet Alan és barátai tesznek, hogy megváltoztassák az események természetes folyását, és így megakadályozzák az egyébként elkerülhetetlen holokausztot.

Megismétlem, amennyire emlékezetem engedi, szinte szó szerint a teljes beszélgetést, amely köztünk zajlott, abban a reményben, hogy e földönkívüli barátok célja és üzenete ugyanolyan világossá válik számotokra, mint amilyen világos volt számomra.

Azért mentem az oregoni erdőben lévő házamba, e kapcsolatfelvétel reményében, mert útmutatást szerettem volna kapni, hogy milyen hasznát vegyem a már birtokomban lévő információnak, ha egyáltalán van ilyen.

Az oregoni házam egy kis út végén van, amely mélyen az erdőbe vezet. Rendkívül elszigetelt, és úgy éreztem, hogy ideális hely lenne a keresett kapcsolatfelvételhez.

Már három napja teljesen egyedül voltam, amikor a harmadik nap kora estéjén Alan hangja a szokásos hirtelen módon megszólalt. "Nos, Dan, meddig akarod még a fényedet a persely alá rejteni?"

Annak ellenére, hogy nyolcszáz mérföldet utaztam, és három napig vártam e kapcsolatfelvétel reményében, éppúgy megdöbbentem, mintha még soha nem hallottam volna Alan hangját. Gyorsan körülnéztem a szobában, félig-meddig arra számítva, hogy valakit látok az árnyékban álldogálni, bár az eszem azt súgta, hogy ott nem lehet senki. Végül magamhoz tértem annyira, hogy válaszoljak, de csak annyit tudtam mondani, hogy "Hogy érted?".

"Tudod, mire gondolok - válaszolta Alan. "Az önök nagy bölcsesség- és filozófiai könyvében, amit önök Bibliának neveznek, az áll, hogy amikor az ember meggyújt egy gyertyát, nem teszi azt a persely alá, hanem kiteszi, hogy minden embert eligazítson a fénye. Jelentős időt és türelmet fordítottunk arra, hogy a bolygótok némelyik fajának gyertyáját meggyújtsuk. Azt reméltük, hogy e gyertyák fénye addig erősödik, amíg fényt nem vet a szörnyű szakadékra, amely felé világotok népei oly vakon rohannak.

"Olyan információkat adtunk át nektek, amelyek érdekesek és értékesek a népetek számára. Miért tartjátok magatokban?"

"De mit tehetnék?" - mondtam - "Ismeretlen vagyok. Hogyan juthatnék el a nyilvánossághoz, és ki hallgatna meg, ha tudnék?"

"Azok, akik nem vakok az igazságra, felismerik az üzenet értékét, függetlenül attól, hogy ki a hírnök. Írd le, amit tőlünk tanultál, egy könyvben. Már találkoztál azzal az emberrel, aki majd kiadja. Mondjátok el a történetet az újságaitokban. a rádió- és televízióállomásotokon keresztül, és ha kell, kiáltsátok a háztetőkről, de tudassák az emberekkel."

"Nem is érti, hogy mit kér - mondtam. "Ha elfogadom ezt az irányvonalat, néhányan talán meghallgatnak, de sokkal többen nem fognak. Túl sok ember van ezen a világon, akik félnek az igazságtól, és még inkább félnek mindentől, ami megváltoztathatja a dolgok fennálló rendjét. Ha megpróbálom nyilvánosságra hozni az önök által adott információkat, az csak azt fogja jelenteni, hogy megvetnek és kigúnyolnak. Egyesek hazugnak, mások bolondnak, megint mások sarlatánnak fognak nevezni. Ha nyilatkozatot adok az újságjainknak, akkor vagy teljesen figyelmen kívül hagyják, vagy pedig egy komikusan eltorzított változatot fognak kinyomtatni, amely engem ostobának és nevetségesnek fog feltüntetni."

Alan hangja olyan türelmes, de kissé feszült hangot öltött, mint egy tanáré, aki egy egyszerű tényt próbál elmagyarázni egy kissé elmaradott diáknak.

"Persze, hogy nevetségessé tesznek. A gúny az a gát, amelyet a tudatlanok emelnek maguk és minden olyan igazság közé, amely megijeszti vagy zavarja őket. Tudtok-e mondani olyan embert a bolygótokon, aki valaha is elért valami nagy értéket a népetek számára, akit nem nevettek ki és nem gúnyoltak meg egyesek? Ez az az ár, amelyet minden olyan embertől megkövetelnek, aki akár csak egy lépéssel is előrébb jár, mint kortársai. Van egy mondás a világotok korábbi civilizációjának feljegyzéseiben, amely szerintem minden filozófiai könyv címlapján ott kellene, hogy szerepeljen. "Könnyebb nevetségessé tenni, mint vizsgálódni, de nem olyan hasznos". Igen, egyesek hazugnak, mások pedig bolondnak fognak nevezni benneteket. Ha bármilyen anyagi segítséget kérsz vagy elfogadsz, legyen az bármilyen csekély, azonnal kommersz vádakkal illetnek majd, pedig a te néped körében legalább némi pénz elköltése előfeltétele annak, hogy szinte bármit elérj. Sok problémával kell majd szembenéznetek, de ne feledjétek, hogy ezek semmiképpen sem az ti helyzetetekre jellemzőek. Ezekkel már minden olyan egyén szembesült és találkozott, aki valaha is felajánlotta szolgálatait és tudását a szomszédjainak a faj műveltségének előmozdítására tett kísérletében. Ne feledjétek azt sem, hogy lesznek barátaitok, több barátotok, mint amiről valaha is álmodtatok. Miközben igaz, ahogy ti mondjátok, hogy túl sokan vannak, akik félnek mindentől, ami megváltoztathatja az életmódjukat, mások, többen vannak, mint gondolnátok, akik megérzik a civilizációtok kritikus helyzetét, és szorgalmasan keresik az ellenszert. Előbb néznek, mint nevetnek, és minden egyes ember, aki néz, egy újabb barátot kap.

"Ne felejtsd el, amit a gondolat erejéről mondtam neked. Ha vannak barátaid, soha nem vagy egyedül, bárhol is legyél. Minden gondolat, amely érted van, veled lesz, és további bátorságot és képességet ad neked."

"Remélem - mondtam. "Van egy olyan érzésem, hogy mindkettőre bőven szükségem lesz."

"Majdnem négy év telt el azóta, hogy először kapcsolatba léptél velem. Még néhány hónap, és teljesen alkalmazkodni fogsz a környezetünkhöz. Miért nem teszi le egyszerűen az űrhajóját egy reggel a Fehér Ház gyepén, kér világméretű kommunikációs eszközöket, és adja át az egész világnak egyszerre az üzenetét?"

Ez az "egyszerű megoldás" csak vágyálom a részedről" - válaszolta Alan. "Ezt már megbeszéltük korábban, és ha egy kicsit elgondolkodsz, látni fogod, hogy számos általános és konkrét oka van annak, hogy egy ilyen irányvonal miért nem lenne sikeres. Először is ott van a pszichológiai szempont. Ha mi egy felsőbbrendű faj tagjaiként jelennénk meg, akik felülről jönnénk, hogy vezessük a világotok népét, akkor ezeknek az embereknek körülbelül harminc százaléka ragaszkodna ahhoz, hogy isteneknek tekintse őket, és megpróbálna rájuk hárítani minden felelősséget a saját jólétükért. A fennmaradó hetven százalékból a legtöbben úgy tekintenének bennünket, mint potenciális zsarnokokat, akik a világuk leigázását tervezik, és sokan azonnal elkezdenék keresni az elpusztításunkhoz szükséges eszközöket. Ha bármilyen nagy és tartós jót akarunk elérni erőfeszítéseinkkel, a tényleges vezetőknek a saját népeteknek kell lenniük, vagy legalábbis olyan embereknek, akik megkülönböztethetetlenek tőlük.

"Gyakorlati szempontból önök is ugyanolyan jól tudják, mint mi, hogy ha a kormányuk székhelyének közelében szállnánk le a járművünkkel, azonnal bekerítenének és hatalmukba kerítenének bennünket azok a katonai erők, amelyeknek az a feladatuk, hogy megvédjék a kormányuk vezetőit minden lehetséges veszélytől. Órákig, talán napokig is kihallgatnának bennünket, mielőtt bármilyen kérésünket egyáltalán megfontolnák. Kénytelenek lennénk megmutatni felsőbbrendűségünket az anyagi tudományok terén. Miután ezt a felsőbbrendűséget bebizonyították, a katonai vezetők elkerülhetetlenül azt az álláspontot képviselnék, hogy az országuknak feltétlenül meg kell szereznie és "meg kell védenie" ezt a fejlett tudományos tudást. Az Önök kormányának hozzáállása, a bolygójuk más fejlett nemzeteinek kormányaihoz hasonlóan ma az, hogy minden új tudás, különösen a tudományos tudás, az állam tulajdona. Ez nem egy egyén vagy politikai frakció hibája, hanem egyszerűen a kormányzat filozófiája, amely a Földeteken a legutóbbi két nagy háború alatt alakult ki. Az Önök országában nagy lendületet kapott a nukleáris fegyverek fejlesztéséhez szükséges titoktartás miatt. A katonai biztonság titkossága azonban mára már messze túlnőtt az ésszerűség határain, és sok esetben csak ürügy lett arra, hogy eltitkoljanak mindent, ami zavarba hozhatja kormányzó szerveitek bármelyik tagját. Ami azt illeti, a legtöbb feszültség, amely ma az Önök nemzetei között fennáll, ennek a túlzott titkolózásnak a közvetlen eredménye.

"Tudomásul kell vennetek, hogy minden információ, amit a kormányotok rólunk, a járművünkről vagy a tudásunkról megszerezhet, a leglényegesebb "katonai" titoknak számítana, aminek valaha is birtokában voltak."

"De tegyük fel, hogy leszálltak. Tegyük fel, hogy önök valóban átadják az országunknak a tudásuk előnyeit, nem lenne-e ez alkalmas arra, hogy megakadályozza egy újabb háború kitörését?" Mondtam. "Bizonyára nem tart minket annyira barbárnak, hogy megtámadnánk egy másik országot csak azért, mert úgy érezzük, hogy birtokunkban vannak az eszközök, amelyekkel meghódíthatjuk?"

"Egyáltalán nem - válaszolta Alan. "Teljesen eltéveszted a lényeget. Ha az önök országában szállnánk le, a kormányuk megpróbálná titokban tartani, de ez éppúgy nem sikerülne neki, mint ahogy az atomfegyverek titokban tartása sem. Az orosz kormány, amint értesülne arról, hogy az Egyesült Államok hadereje rendkívül fejlett technikai tudásra tesz szert, úgy döntene, hogy az egyetlen reménye az Egyesült Államok teljes uralmának elkerülésére az azonnali támadás. Olyan hamar elfelejtettétek a Pearl Harbor-i leckét, hogy ezt nem veszitek észre?

"Ha egyszerre szállnánk le mindkét országban, az eredmény csak a meglévő fegyverkezési verseny fokozódását eredményezné, és végül éppen azt a holokausztot idézné elő, amelyet meg akarunk akadályozni.

"Megmutatjuk az utat, és annyi segítséget nyújtunk, amennyit csak tudunk, de önnek és a többi embernek, akikkel felvettük a kapcsolatot, "vinnie kell a labdát". Az, hogy az önök gyermekeinek lesz-e jövője, vagy sem, nagymértékben az önök saját erőfeszítéseinek sikerétől vagy kudarcától függ".

Tisztában vagyok azzal a veszéllyel, amelyet az atomháború lehetősége jelent civilizációnkra nézve - mondtam -, mindenki, akinek a munkája műszaki területen van, tisztában van vele. Hazánk majdnem minden vezető tudósa egyszer vagy máskor azt a kijelentést tette, hogy a teljes körű atomháború valószínűleg civilizációnk gyakorlatilag megsemmisülését fogja eredményezni, de senki sem látja, hogy odafigyelnének rájuk." A tudósok közül csaknem mindegyikünknek van egy olyan kijelentése, amely szerint a teljes körű atomháború valószínűleg civilizációnk gyakorlatilag megsemmisülését fogja eredményezni.

"Ez azért van, mert csak a problémát fogalmazták meg, anélkül, hogy megoldást ajánlottak volna" - mondta Alan. "Valójában az atomháború lehetősége a Földeteken nem a probléma, ez csupán egy tünet, és senkinek sem volt még soha nagy sikere abban, hogy egy betegséget úgy gyógyítson meg, hogy csak a tüneteket kezeli."

A tudomány három típusa

"Az önök civilizációja nagy problémával néz szembe, és az utóbbi néhány évben ez a probléma kritikussá vált. Létezése nem valamely faj, hitvallás vagy politikai frakció hibája, hanem tisztán a természetes tendenciák eredménye. Ez egy rendkívül egyszerű probléma, és mint a legtöbb egyszerű dolog, ennek fontosságát is túl sokan figyelmen kívül hagyták a népetekből. Továbbá, mint minden egyszerű probléma, a megoldás is a probléma teljes megértésében rejlik. Annak érdekében, hogy alaposan megértsétek, a lehető legegyszerűbben fogalmazom meg.

"A tudománynak három típusa vagy ága van, amelyek szükségesek az emberiség megfelelő fejlődéséhez: a Szellemi Tudomány, a Társadalmi Tudomány és a Fizikai vagy Anyagi Tudomány. A szellemi és a társadalmi tudományoknak kell előbbre kerülniük. Nem lehet az anyagi tudomány fejlődése, hacsak nem létezik előbb a szellemi és a társadalmi tudományok alapja. Ezt bebizonyíthatod magadnak, ha megvizsgálod az ember és az állatok közötti különbséget. Az állatnak nincs szellemi vagy társadalmi tudománya, és következésképpen soha nem fejlesztette ki az anyagi tudományt. Néhány rovarotok, mint például a hangya és a méh, kifejlesztette a társadalomtudomány egy kezdetleges formáját, olyannyira, hogy képesek nagy számban együtt élni, együtt dolgozni a kölcsönös jólétükért, és rendelkeznek egy olyan fegyelemmel, amely mindannyiuk számára közös. Ennek eredményeképpen egy nagyon korlátozott anyagi tudományt is kifejlesztettek, mivel építményeket emelnek és élelmet tárolnak egy jövőbeli szükség idejére. Az a tény azonban, hogy nincs szellemi tudományuk, abszolút gátja a további fejlődésnek, aminek következtében az évezredek során egyetlen lépést sem haladtak előre.

"Az emberiség ezzel szemben fejlődésének kezdetétől fogva megérezte azt a tényt, hogy létezik egy legfőbb erő és intelligencia, amely áthatja és irányítja az egész természetet. Az ember hozzáállása ehhez a hatalomhoz a félelemtől és a nehezteléstől a tiszteletig és a szeretetig változott, de mindig is az volt a vágya, hogy többet tudjon meg ennek a hatalomnak a természetéről. A szellemtudomány tehát az emberi értelem hajnalán kezdődött. Azzal a felismeréssel, hogy az ember csak együttműködéssel javíthatja életkörülményeit, jöttek létre az első törzsi összejövetelek, amelyek a társadalomtudomány kezdetét jelentették.

"Az e két tudomány által biztosított alapból kezdett kialakulni az anyagi tudomány felépítménye, és itt kezdődik a probléma. Az anyagi tudomány fejlődése, amelyet a test egyre növekvő szükségletei és vágyai állandóan serkentenek, az idő négyzetének megfelelően normálisan halad előre. Ezt is bebizonyíthatod magadnak, ha megvizsgálod az elmúlt harminc évedben történt találmányokat és anyagi fejlődést, összehasonlítod az előző száz év fejlődésével, majd ezt viszont összehasonlítod az előző ezer év fejlődésével. Azonnal látni fogjátok, hogy az anyagi tudomány fejlődése olyan ütemben zajlik, amely folyamatosan gyorsul. A szellemi és társadalmi tudományok ezzel szemben normálisan, csak egyenesen az idővel haladnak, és még ez a fejlődési ütem sem mindig tartható fenn.

"Most egy hatalmas és masszív, egyre növekvő ütemben növekvő építmény problémájával állsz szemben, amelyet csak egy sokkal kisebb ütemben növekvő alapzat támaszt alá. Nyilvánvaló, hogy hacsak nem találunk valamilyen eszközt az alap növekedésének nagymértékű serkentésére, elkerülhetetlenül eljön az idő, amikor az építmény összeomlik ezen az alapon, és mindkettőre romlást és pusztulást hoz. Ez már korábban is megtörtént a Földeteken, és a civilizációtok most lépett abba a szakaszba, ahol ez valószínűleg ismét bekövetkezik.

"A fajotok most állandóan a teljes pusztulás veszélyének van kitéve egy olyan tényező által, amelyet saját maga hozott létre. Miért kellene, hogy egy népet a saját teremtményei fenyegessenek? Egyszerűen azért, mert nem haladtak eléggé előre a szellemi és társadalmi tudományokban ahhoz, hogy képesek legyenek meghatározni, hogy milyen célokra használják fel a teremtményeiket.

Az önök fajának legtöbb gondolkodója tisztában van a nukleáris fegyverek használatában rejlő veszéllyel, de van a problémának egy másik aspektusa is, amelyet általában nem ismernek fel. Ez pedig az a tény, hogy ha nem sikerül egységet teremteni a nemzeteitek között, akkor az ilyen fegyverek puszta létezése végül a civilizációtok bukását fogja okozni, még akkor is, ha soha nem használják őket. Ennek a ténynek az igazságát bárki megértheti, aki egy kicsit is gondolkodik. A civilizációkat a jövőképes emberek építik és tartják fenn, akik a jövőre gondolnak és a jövőért dolgoznak. Melyik ember lesz hajlandó életét és munkáját a még meg nem született nemzedékek javára szentelni, amikor a belátható jövő nem terjed túl a következő huszonnégy órán? "Már számos cikk jelent meg az Önök újságjaiban és magazinjaiban, amelyek a fiatalkori bűnözésnek nevezett jelenségek rohamos növekedését kommentálják. Egyes írók a szülőket, mások az iskolákat, megint mások az egyházat vagy az államot hibáztatják. Valójában e szervek egyike sem hibás különösebben. Ez az állapot elsősorban annak a ténynek köszönhető, hogy a fiatalság különösen érzékeny a bizonytalanság állapotára (ezt bármelyik pszichológusotok igazolni fogja), és a fajotok történelme során soha nem volt még kevésbé biztonságos a jövő.

"Az Önök egyik legmagasabb kormánytisztviselője nyilvánosan kijelentette, hogy az Önök kormánya és az orosz kormány közötti politikai és katonai feszültség a következő negyven évben a jelenlegi szinten folytatódhat. Ez azt jelentené, hogy az önök népének még két generációja születne és nevelkedne a közvetlen megsemmisülés állandó fenyegetése alatt. Egyetlen civilizáció sem tudna ilyen körülmények között fennmaradni, amelyet a világegyetem eddig létrehozott."

"Azt hiszem, most már értem a problémát" - mondtam. "De mi a helyzet a megoldással? Sokan vannak, akik érzik a jelenlegi helyzetünk veszélyességét, de a tanácsaik eltérőek. Egyesek azt mondják, hogy állítsuk le az anyagtudomány fejlesztését, hagyjuk abba a munkát mindenféle fejlett elképzeléssel, és tiltsuk be az atomfizika tanulmányozását. Mások még tovább mennek, és azt mondják, hogy teljesen el kellene pusztítanunk az anyagi tudományt, és "vissza kellene térnünk a természethez", úgy élve, mint az állatok".

"Ha éppen egy nagy új épület építésénél tartanál - válaszolta Alan -, és hirtelen rájönnél, hogy egy számítási hiba miatt az alapozás nem lesz elég erős ahhoz, hogy megtartsa az építményt, azonnal elkezdenéd lebontani?" "Igen. Aligha! Ehelyett, ha egyáltalán értelmes lennél, azonnal elkezdenéd keresni az alapozás bővítésének és megerősítésének lehetőségeit.

"Az anyagi tudomány fejlődését nem lehet sikeresen megállítani. Vagy halad előre, vagy hátrál. Ha visszafelé megy, akkor összeomlik, mert a fő támaszok lesznek az elsők, akik a visszalépés programja alatt meggyengülnek. Nincs semmi, ami eredendően rossz lenne az anyagi tudományotokban. Fejlődni fog, és olyan horizontok felé fog terjeszkedni, amelyekről még nem is álmodtatok, ha csak a ti népetek olyan alapot biztosít, amely képes támogatni azt."

"És ha nem?" Kérdeztem. "Akkor a civilizációtok el fog pusztulni" - válaszolta lassan Alan. "Elpusztítja magát egy olyan holokausztban, amely kevés túlélőt hagy maga után. Azoknak a keveseknek, akik túlélik, nem lesz sem képességük, sem vágyuk arra, hogy újjáépítsék a tudományukat. Néhány nemzedék múlva az utódaik majdnem az állatok szintjére fognak visszatérni. Ezután az evolúció folyamata újra kezdődik. Tizenöt-húszezer év múlva egy újabb civilizáció fog kialakulni. Ugyanazokkal a problémákkal fog szembesülni, és ugyanolyan lehetősége lesz a megoldásra. Ha kudarcot vall, akkor viszont le fog bukni. Ez a világegyetem megváltoztathatatlan törvénye, amely azonban a faj szabad választása szerint működik. Fajotok és kultúrátok nem pusztulásra van ítélve, folytathatják felfelé ívelő pályájukat, amíg ezt a veszélyt örökre maguk mögött nem hagyják. A választás a tiétek."

"Aligha kétséges - mondtam -, hogy az emberek melyik választást hoznák, ha tisztában lennének az alternatívákkal, amelyek között választaniuk kell".

"Pontosan" - válaszolta Alan. "Ezért vagyunk itt, és ezért vagy te is itt."

A nagy lecke

Ahogy már korábban is mondtam: őseink a bolygó civilizációjának utolsó teljes összeomlásának túlélői voltak. Ez több mint harmincezer évvel ezelőtt volt, ahogyan ti ma méritek az időt, de már akkor is olyan anyagi tudományt fejlesztettek ki, amely legalábbis bizonyos tekintetben jelentősen előrébb járt, mint a ti jelenlegi helyzetetek. Ők a természeti törvényeket követték, ahelyett, hogy egyiket a másikkal szembeállították volna, mint a ti tudományotok, így az eszközeik sokkal egyszerűbbek voltak, és mégis olyan dolgokat tudtak véghezvinni, amire ti még nem voltatok képesek. Ők sem ismerték fel a szellemi és társadalmi értékek egyenlő mértékű fejlesztésének abszolút szükségességét. Politikai és társadalmi szakadék alakult ki a korszak két fő nemzete között. A kettő közötti súrlódás évről évre nőtt, míg végül megsemmisítő háborúvá robbant ki. Az abszolút energiájú fegyvereket mindkét nemzet bevetette a másik ellen, olyan fegyvereket, amelyek pusztító ereje ezerszer nagyobb volt, mint a hidrogénbombaé, amely ma a ti fajotokat fenyegeti. Nem volt kérdés, hogy győzelem vagy vereség. Egyszerűen elpusztították egymást. Kevés túlélő volt, és a bolygó egész felszínének sugárzási szintje az emberi tűrőképességet meghaladó mértékben emelkedett. Ez nem azt jelentette, hogy minden túlélő azonnali halálra volt ítélve a sugárzás miatt, de azt igen, hogy a mentális és biológiai funkciók fokozatos romlása, valamint a következő generációkban előálló mutációk nagy száma végül majdnem a vadállatok szintjére süllyesztette a létezésük szintjét.

"Egy magas fennsíkon, a mai Tibet területén hat légi járművünk legénysége leszállt. Tanácsot tartottak, hogy meghatározzák, mit lehet tenni, ha lehet egyáltalán valamit.

"Azt javasolták, hogy tegyünk kísérletet egy másik bolygó elérésére. Az akkor használatban lévő légi járművek képesek voltak az űrben való utazásra, és gyakran használták őket arra, hogy néhány száz mérfölddel a Föld felszíne fölött elérjék a magasságot. A bolygók közötti szakadék átugrására azonban még nem tettek kísérletet, és a legénység tagjai korántsem voltak biztosak abban, hogy egy ilyen kísérlet sikeresnek bizonyulna.

"A bolygó, amelyet ma Mars néven ismertek, akkoriban a Földdel együtt állt, és akkoriban a felszíni hőmérsékleti, légköri, vizes stb. viszonyok sokkal alkalmasabbak voltak az emberi túléléshez, mint azok a körülmények, amelyekről az önök csillagászai beszámolnak, hogy jelenleg fennállnak.

Szavazást tartottak, és a négy űrhajó legénységének tagjai úgy döntöttek, hogy vállalják a hatalmas kockázatot, abban a reményben, hogy ezáltal legalább a faj kultúrájának egy részét megőrizhetik.

"A legénység többi tagja úgy vélte, hogy a fennsík, amelyen összegyűltek, magasan fekvő fekvése és az ott uralkodó viszonylag alacsony sugárzási szint miatt képesek lesznek tovább élni ezen a területen anélkül, hogy teljes fizikai vagy szellemi degenerációt szenvednének el magukban vagy az utódaikban. Úgy döntöttek, hogy maradnak.

"Mivel látom a kérdést, ami az önök fejében megfogalmazódik, elmagyarázom, hogy ez a faj elérte a nemek tökéletes egyenlőségét, és mindkettő nagyjából egyenlő arányban képviseltette magát ebben a tanácsban. A négy űrhajó közül, amely megkísérelte a nagy ugrást, három épségben megérkezett a célállomásra. A negyedik sorsáról nincs feljegyzés a történelmünkben.

A túlélésért folytatott zord küzdelem sok generáción át követelte az emberek teljes idejét és energiáját. Ezek voltak az új faj sötét korszakai, és viszonylag kevés ismeretünk van erről az időszakról. A legénység eredeti tagjai azonban közvetlenül az új bolygóra való megérkezésük után gondosan megírt történelmet állítottak össze a földi fajokról, rámutatva a bukásuk okaira. Az eltelt évszázadok során ezt a történelmet gondosan megőrizték. Ez a "Nagy lecke" néven ismert, és ez az első dolog, amit minden fiatalnak megtanítanak, amikor elkezdenek felkészülni az aktív életre.

"Ahogy a túlélésért vívott harc fokozatosan győzött, az anyagi tudomány fejlődése visszatért a szokásos kerékvágásba, de a múlt tanulságait állandóan népünk előtt tartva, mindig megőrizte a társadalmi és szellemi értékekkel való megfelelő kapcsolatát. Rájöttünk, hogy mindhárom tudománynak ugyanazok az alapvető természeti törvényei, és messzire jutottunk ezek megértésében.

"Most már lényegében függetlenek vagyunk a bolygóktól. Néhány űrhajónk nagyon nagy, az önök mércéjével mérve. Többszörösei az önök legnagyobb hajóinak. Képesek vagyunk a fizikai életünk minden szükségletét és kényelmét megtermelni ezeken az űrhajókon belül, és mivel megoldottuk az energiaproblémát, nincs személyes szükségünk arra, hogy leszálljunk bármelyik bolygón, kivéve alkalmanként, hogy nyersanyagot szerezzünk az új építkezésekhez.

"Saját fizikai szükségleteink kielégítése most már csak kevés időt és erőfeszítést igényel, következésképpen gondolataink és energiánk nagy részét azoknak a fajoknak a megsegítésére fordíthatjuk, amelyek még nem lépték át a fejlődésük kritikus pontját."

"Tudna nekem néhány konkrét utasítást adni?" Mondtam. "Néhány konkrét információt, amit átadhatok bárkinek, akit rávehetek, hogy meghallgasson?"

"Erre nem sok szükség van" - válaszolta Alan. "A saját filozófusaitok, mind a múltban, mind a jelenben, bőséges útmutatást, bőséges bölcsességet adtak a népeteknek, hogy képesek legyenek a megfelelő irányt kijelölni, ha csak rá tudják venni őket, hogy feltétlenül követniük kell azt.

"Ha egy ember bekötött szemmel rohanna egy szakadék felé, nagy erőfeszítésre lenne szükség ahhoz, hogy elhessegessék a veszélytől. Ha azonban a szemkötőt levesszük (ami sokkal kevésbé nehéz feladat), nincs szükség további erőfeszítésre, mivel az ember most már magától megfordul.

Vallási és filozófiai könyvetekben számos olyan kijelentés található, amelyek azt mutatják, hogy fajotok nagy gondolkodói az idők folyamán mindvégig tisztában voltak az anyagi tudományra való összpontosítás veszélyeivel. A Bibliátok első könyvében ott van a Bábel tornyának története, egy olyan fajról, amely teljesen szem elől tévesztette a szellemi tudományt, és a keze munkájával próbálta elérni Istent. A kísérlet természetesen csalódással és káosszal végződött, ahogy az ilyen kísérletek mindig is végződnek.

"A társadalmi és szellemi tudományok fejlődése szinte magától értetődővé válik, ha a fejlődés létfontosságú szükségességét mindenki megérti.

Az egységes világ szilárd alapja

"Ha a legegyszerűbben fogalmazunk, a társadalomtudomány az ember és embertársai kapcsolatának tanulmányozása. A szellemtudomány az ember Istennel való kapcsolatának tanulmányozása. E tudományok bármelyikében való haladás elengedhetetlen feltétele a jobb megértés iránti őszinte vágy.

"Az egyik hiba, amelyet a Bibliátok fordításában elkövettek, az volt, hogy a "szeretet" és a "szeretet" szavakat használták, holott az eredeti szöveg szavai valójában "megértést" és "megértést" jelentettek. Az önök Bibliájában az áll, hogy a legnagyobb parancsolat a következő: 'Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és teljes erődből'. A fordításnak így kellett volna hangzania: 'Törekedj arra, hogy megértsd'. Nem kell megparancsolni az embernek, hogy szeresse Istent. Ha az ember megérti Istent, a szeretet elkerülhetetlenül következik.

"Ismét ott van a következő kijelentés: 'Ha emberek és angyalok nyelvén szólok is, és nincs bennem szeretet (megértés), olyan vagyok, mint a zengő réz vagy a csilingelő cimbalom. Nyilvánvaló, hogy bármennyire folyékonyan beszéljen is az ember, a szavainak nem lehet igazi értelme, ha nem érti azt, amiről beszél.

"A ti filozófiai könyvetek azt állítja, hogy az embernek szeretnie kell felebarátját és meg kell bocsátania ellenségeinek. A miénk azt mondja, hogy ha az ember megérti a felebarátját, és a felebarátja megérti őt, akkor soha nem lesznek ellenségek. Az embertársad megértéséhez az kell, hogy képes legyél beleélni magad az ő helyébe, és úgy látni a dolgokat, ahogy ő látja őket. Nagy különbség van a tudás és a megértés között. A tudás székhelye a fejben van, de a megértés székhelye a szívben van.

"A világotok mai létfontosságú szükséglete az egyszerű megértés a nemzeteitek népei között. Egy szerződésnek, egy paktumnak vagy egy kormányok közötti garanciának vajmi kevés értéke van, ha az emberek között nincs megértés.

Ti kifejlesztettétek a gyors, világméretű kommunikáció eszközeit a rádió, a televízió, a telefon és a távíró révén. Miért nem fordítjátok ezeket az eszközöket sokkal nagyobb mértékben a nemzetek közötti megértés terjesztésére? Igaz, hogy van néhány rádióállomásotok, amely az igazság terjesztésének szentelte magát, de ezek túlságosan kevesen vannak, és az általuk sugárzott műsorok főleg propagandából állnak. A propaganda csupán egy olyan eszköz, amellyel egy másik személynek vagy nemzetnek "eladunk" egy olyan eszmét vagy cselekvési irányt, amelyről úgy gondoljuk, hogy követendő.

"Amit a világotok lakóinak fel kell ismerniük, az az, hogy a Földeteken élő összes ember szükségletei és vágyai, reményei és félelmei valójában azonosak. Amikor ez a tény mindenki megértésének részévé válik, akkor lesz szilárd alapotok az "Egy Világ" megteremtéséhez, amelyről politikusaitok oly könnyelműen beszélnek, és szellemi vezetőitek oly vágyakozóan.

"Nemzetetek népe a kormányotokon keresztül minden évben dollármilliárdokat költ 'Külföldi Segélyezésre', a betegség tüneteinek kezelésére. Évente több tízmilliárdot költötök a globális konfliktus előkészítésére, amely, ha bekövetkezik, csak azt fogja bizonyítani, hogy a betegség végzetessé vált. Ha ennek a pénznek és erőfeszítésnek a tíz százalékát magának a betegségnek a megtámadására fordítanák (ami egyszerűen az egyénben lévő tudáshiány és a köztük lévő megértés hiánya), néhány év alatt a betegség meggyógyulna.

"Nemzeteitek ipara, megszabadulva attól a kényszertől, hogy idejük és energiájuk felét a pusztítás eszközeinek előállítására fordítsák, a földeteken mindenki életszínvonalát olyan szintre tudná emelni, hogy a nélkülözés teljes mértékben megszűnne. A nélkülözéstől való mentességgel együtt jár a félelemtől való mentesség is, és civilizációtok biztonságosan túljutna fejlődésének kritikus pontján A ti legnagyobb korszakotok, az aranykorotok közvetlenül előttetek áll. Csak be kell lépnetek a megfelelő ajtón.

"Annyi útmutatást adtam nektek, amennyit jelenleg képesek vagytok befogadni. Tegyetek meg mindent, hogy szavainkat népetek tudomására hozzátok Ha bármilyen előrelépést értek el, újra kapcsolatba lépünk veletek. Ahogy már korábban is mondtam, nem fogjuk és nem is tudjuk ráerőltetni a tudásunkat vagy a kultúránkat a fajotokra, és nem is jelenhetünk meg személyesen a népetek egésze előtt, hacsak és amíg nincs alapos bizonyíték arra, hogy a többség ezt kívánja. Ez jelenleg messze nem így van.

"Egy utolsó idézettel hagylak benneteket a saját filozófiátokból: "Vizsgáljatok meg mindent. Ragaszkodjatok ahhoz, ami jó.

"Viszlát, Dan. Tégy meg mindent, amit tudsz."

1 megjegyzés: